Moje ryžové rezance

Kedysi som rada chodievala do čínskej reštaurácie, kde mi vždy najviac chutili ryžové rezance so zeleninou. Tak som si ich začala robievať aj doma. Samozrejme, nie sú presne také isté, aké ich vedia urobiť tam, ale tie moje mi aj tak chutia viac :)



Potrebujeme:
ryžové rezance, mrkva, kapusta, sójová omáčka, olej, pór, biele tofu


Postup:
Ryžové rezance robím tak, že ich najskor namočím do hrnca s teplou vodou a nechám odstáť. Medzitým si dám marinovať na kocky nakrájané tofu do sójovej omáčky. Nemusí sa tam nejako dlho močiť, stačí pár minút a rýchlo nasiakne. Necháme ho chvíľu odležať a popri tom si nastrúhame alebo nakrájame mrkvu a kapustu. Ja zvyknem mrkvu nastrúhať na pásiky pomocou škrabky na zemiaky, kapustu (buď čínsku, alebo hlávkovú) nakrájam na jemné pásiky. Keď máme všetko nakrájané, môžeme postupne opekať. Do woku alebo panvice si dáme trochu oleja a keď je rozpálený, pridáme tofu a opekáme dozlatista. Keď je opečené, vyberieme ho a na ten istý olej potom dáme mrkvu tú chvíľu opečieme a vyberieme, potom opekáme kapustu a vyberieme. Ja to všetko robím naozaj len krátko, tak 1 – 2 minúty, nech je všetko chrumkavé a nie celkom mäkké.
Ryžové rezance zlejem a dám do woku, kde sme všetko opekali, tam ich chvíľu miešam a zalejem (podľa chuti) sójovou omáčkou. Ja mám takú 1,5 litrovú z kórejského obchodu a pridám jej možno aj 1 dcl. Čo sa týka množstva zeleniny, na cca 250 g cestovín, dávam zhruba 2 mrkvy a pol woku nakrájanej čerstvej kapusty. Keď sú rezance mäkké, zmiešam ich s opečeným tofu, mrkvou a kapustou a posypem nadrobno nakrájaným čerstvým pórom.

Komentáre

Obľúbené príspevky