Palacinková torta s lesnými čučoriedkami, tvarohom a šľahačkou

Tento recept by som rada venovala mojej tete a jej rodine, od ktorých sme dostali výborné oravské lesné čučoriedky a domáce vajíčka, ktoré som použila pri príprave palaciniek. Taktiež mi plnka, ktorou som tortu naplnila, pripomína detstvo na hornej Orave, kde sme so sestrou strávili nezabudnuteľné zážitky. Často sme chodili do lesa a zbierali hríby, maliny, čučoriedky a potom nám z nich mamky vyrábali rôzne dobrotky, napríklad aj čučoriedky so šľahačkou.



Potrebujeme:
Cesto: 2,5 šálky celozrnnej múky, 2 šálky mlieka, 2 vajcia, 1 lyžica hnedého cukru, štipka soli
Plnka: tvaroh, smotana na šľahanie, čučoriedky, javorový sirup


Postup:
Vymiešame si palacinkové cesto z múky a mlieka, potom pridáme vajcia, cukor a štipku soli. Necháme odležať v chladničke cca polhodinku, prípadne dlhšie. Ja som prvýkrát na palacinky použila hladkú celozrnnú múku, no samozrejme môžete dať aj obyčajnú bielu. Napečieme si palacinky a tie na seba ukladáme. Na každú natrieme vymixovanú čučoriedkovo-tvarohovo-šľahačkovú plnku osladenú javorovým sirupom. 

Komentáre

Obľúbené príspevky