Opekaná zelenina s bylinkami

Bylinky sú nielenže zdravé, ale vedia dodať ingrediencii či celkovému jedlu nový rozmer. Vymeňte bujóny a vegety za bylinky a spestrite si napríklad aj takéto obyčajné zeleninové jedlo:

Potrebujeme:
cuketa, slnečnicové semienka, karfiol, mrkva, pór, biele tofu, soľ, čierne korenie, mletá červená paprika, šalvia, tymián, kurkuma, rozmarín

Postup:
Zeleninu si nakrájame na rôzne veľké kúsky a postupne len niekoľko minút opekáme na rozpálenej panvici tak, aby bola zelenina mierne pripečená ale zároveň aj chrumkavá. Ja som opekala postupne – najskôr som opekala cuketu, ku ktorej som pridala aj slnečnicové semienka, tymián a rozmarín. Keď bola cuketa pripečená dala som ju na tanier a do tej istej panvice som vložila nastrúhanú mrkvu, ktorú som ochutila kurkumou. Opečenú a zároveň chrumkavú mrkvu som preložila na tanier a nasledoval karfiol. Ten som ochutila  nadrobno nakrájanou čerstvou šalviou. Ďalšou zeleninou bol pór a nakoniec som opiekla biele tofu. To som posypala čerstvo nadrveným čiernym korením a mletou červenou paprikou. Všetko som, samozrejme, jemne solila. Netreba veľa, keďže bylinky ochutia zeleninu tak, že takmer ani nepotrebuje soľ a je chutná aj bez nej. Každý druh zeleniny mal svoju bylinku, čím sa obohatili a spestrili chute finálneho jedla. 

Komentáre

Obľúbené príspevky