Hrášková polievka s haluškami

Túto polievku by som pomenovala ako polievka môjho detstva, mamka nám ju často varievala a mali sme ju radi. Akurát som ju trošku pomenila, nedávam do nej zápražku, konzervovaný hrášok som vymenila za čerstvý alebo mrazený, pridala som zopár bylín a korenín a takýto je výsledný počin:


Potrebujeme:
čerstvý alebo mrazený zelený hrášok, mrkva, petržlen, cibuľa, cesnak, zelerová, petržlenová, ligurčeková vňať, krupica, vajce, olej, soľ, mleté čierne korenie, kurkuma

Postup:
Na lyžicu oleja dáme nakrájanú alebo nastrúhanú mrkvu. Tú za občasného miešania opekáme, až kým nepustí žltú farbu. Potom k nej pridáme petržlen, cibuľu, cesnak, posolíme a zalejeme vodou. Prihodíme koreniny a byliny, ligurček spolu so zelerovou a petržlenovou vňaťou ju výborne dochutia, aj vďaka nim nie je potrebné pridávať žiadne umelé dochucovadlá. Varíme asi 10 minút a nakoniec k nej pridáme hrášok a nahádžeme krupicové halušky, ktoré si spravíme z krupice, vajca a soli. Pozor, nespravte si príliš husté cesto, ale radšej redšie, aby halušky neboli veľmi tvrdé. Polievku ďalej varíme asi 10 minút a môžeme servírovať.

Komentáre

  1. vazerá veľmi dobre a chutne ... halušky v polievke milujem na rozdiel od mojej rodiny ... teda ich ani často nerobím ... ale navnadila si ma ... zajtra bude hrášková s haluškami ... :)))))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ďakujem za milé slová Laura :) tak dobrú chuť k tej tvojej :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky