Smotanová fazuľová polievka

Človek počas života ochutná rôzne variácie fazuľových polievok. Smotanové, bez smotany s rezancami, kyslé či sladšie, s údeninou, s cibuľovou či múčnou zápražkou... Ja mám najradšej túto moju najjednoduchšiu verziu. Asi preto, že mi najviac pripomína detstvo a tú najlahodnejšiu fazuľovú polievku mojej starej mamy, ale aj preto, že je jednoduchá, rýchlo hotová a chutná.


Potrebujeme:
domáca fazuľa, zemiaky, cibuľa, smotana na šľahanie, soľ, bobkový list, čierne korenie

Postup:
Fazuľu si dáme na noc namočiť do vody. Ak máte tú možnosť zohnať si domácu vypestovanú fazuľu zo záhrady, urobte tak. Je oveľa chutnejšia a rýchlejšie sa uvarí. Namočenú fazuľu prepláchneme a dáme do čistej vody variť spolu s bobkovým listom. Po cca 15-tich minútach pridáme do vody nakrájané zemiaky, celú cibuľu, čierne korenie a posolíme. Keď je fazuľa so zemiakmi mäkká, vylejeme do polievky šľahačkovú smotanu. Chvíľu povaríme a odstavíme. Ak máte radi kyslejšiu fazuľu, prilejte si do nej pár kvapiek octu alebo citrónovej šťavy.


Komentáre

Obľúbené príspevky