Jablkové mini štrúdličky

Pomaly prichádza jeseň. Aj jablká nám v záhrade končia svoju púť a odovzdávajú svoje zrelé plody. Často preto mixujeme dcérkine obľúbené jablkové výživy a pochutnávame si na jablkových štrúdliach. Dnes som mala chuť sa s nimi pohrať a z toho hrania sa vznikli takéto chutné mini štrúdličky.



Potrebujeme:
jablká, múka, mlieko, droždie, cukor, maslo alebo olej, škorica

Postup:
Kysnuté cesto  som urobila z cca 300 g polohrubej múky, ktorú som vymiešala s kváskom (1/3 kocky čerstvého droždia, 1,5 dcl mlieka, 2 lyžice cukru) a 1 dcl rozpusteného masla, pridala štipku soli, poriadne vymiesila, kým sa cesto prestalo lepiť na nádobu a nechala kysnúť na teplom mieste. Po vykysnutí som ho rozvaľkala na hrúbku cca 1 cm a povykrajovala rovnomerné krúžky. Na ne som dala nastrúhané jablká a posypala škoricou. Jablká som necukrila, pretože boli dosť sladké, ak máte radšej sladšie plnky alebo máte kyslejšie jablká, pricukrite si ich. Následne som krúžky s jablkami stáčala do tvaru štrúdličky a ukladala na plech. Na plechu ich ešte nechajte chvíľu podkysnúť a môžete dať piecť do vyhriatej rúry. Kto chce, môže ich pred pečením potrieť vajcom, ja ich však potieram až po upečení roztopeným maslom. A keď nemám maslo, nepotieram ich ničím a aj tak sú výborné.



Komentáre

Obľúbené príspevky