Mangoldové fašírky v tekvicovom prívarku

Je december a mangold v záhradke si stále rastie a je krásny, zelený. Pomaly sa asi končí jeho púť, tak sa ho ešte snažíme využiť, kde sa dá. Tentoraz sme robili naše obľúbené mangoldové fašírky s tekvicovým prívarkom.


Potrebujeme:
10 listov mangoldu, hrsť jemných ovsených vločiek, hrsť múky, 100 g tvrdého syra, mrkva, cibuľa, cesnak, zemiak, mleté čierne korenie, mletá červená paprika, soľ, olej

Postup:
Mangold si nasekáme nadrobno. Ja ho zvyknem sekať v mixéri spolu s cibuľou a cesnakom. Vznikne z toho zelená zmes, ktorú zmiešame s nadrobno nastrúhanou mrkvou, ovsenými vločkami a nastrúhaným syrom. Dokoreníme a osolíme a podľa potreby. Keďže som doma nenašla vajce, riskla som to bez neho a pridala len nastrúhaný zemiak. Ak treba zahustíme múkou a môžeme formovať fašírky a piecť. Fašírky pekne držali pokope aj bez vajca.


Ako prílohu som zvolila varené zemiaky a tekvicový prívarok z našej domácej tekvice. Ten som robila jednoducho, na masle som chvíľu opiekla nadrobno nakrájaný pór, na to som dala nakrájanú tekvicu, uvarila domäkka a rozmixovala. Zjemnila som to kyslou smotanou a zahustila jemným zemiakovým škrobom. 

Komentáre

Obľúbené príspevky