Granatiersky pochod

Granatiersky pochod alebo ľudovo zvaný granadír zvyknem variť asi tak 1 – 2-krát do roka. Vždy mi toto jedlo pripomenie kuchyňu školských jedální. Tam ho varievali často a veľmi mi nechutilo. Ja som si povedala, že mu dám v našej kuchyni šancu a skúsim ho pripraviť chutnejšie. Tak som sa pohrala s výrobou domácich cestovín, zmiešala s domácimi varenými zemiakmi popraženými na domácej cibuľke a neuveríte, prsty sme si oblizovali :) 


Potrebujeme:
zemiaky, cibuľa, mletá červená paprika, soľ, olej, múka, vajce, voda

Postup:
Cesto na cestoviny si spravíme z vajca, múky, soli a trošky vody. Vymiesime ho a vyvaľkáme. Nakrájame na ľubovoľné tvary. Uvaríme vo vriacej osolenej vode. Medzitým si dáme variť na drobnejšie kocky nakrájané zemiaky. Keď sú uvarené, zlejeme vodu a necháme chvíľu odpariť. Na rozohriaty olej dáme nadrobno nakrájanú cibuľu a smažíme dozlatista. Potom pridáme zemiaky a tiež ich chvíľu opekáme. Keď sú mierne pripečené, posypeme ich červenou paprikou, dosolíme a ešte chvíľu pripekáme. Zmiešame s uvarenou cestovinou a jedlo je hotové. Ešte vám poradím, aby nebol granadír suchý, treba dať pomer cestovín a zemiakov asi 1:1, dať viac oleja na smaženie cibule (cca poldecák) a pri zlievaní cestovín nechať trošku vody, kde sa varili. Strúhaný syr a kyslá uhorka nesmú chýbať na doladenie chutí.

Komentáre

Obľúbené príspevky