Drožďová nátierka

Droždie je vraj zdrojom bielkovín, vitamínov skupiny B, aminokyselín, minerálov a stopových prvkov. Tak šup – šup spravte si drožďovú nátierku, je zdravá a patrí medzi moje najobľúbenejšie. Niektorým možno nebude vyhovovať jej vôňa. No ak ste typ človeka, ktorému nevadia "exotickejšie" vône, urobte si ju. Ja som sa stretla s drožďovou nátierkou už ako dieťa. Vždy nám ju pripravoval náš otec. On sa ju naučil od svojej mamy a ja ju teraz rada robievam svojej rodine. Takže nech sa páči, tu je ten náš viacgeneračný rodinný poklad:
Potrebujeme:
droždie, cibuľa, mlieko, vajcia, olej, soľ, čierne korenie, červená mletá paprika, vňať z mladej cibuľky

Postup:
Nadrobno nakrájanú cibuľu dáme smažiť na olej. Keď je mierne pripečená pridáme droždie. Ja zvyknem používať klasické čerstvé droždie, ale môžete použiť aj instantné alebo lahôdkové. Na jednu panvicu stačí, keď použijete 1 - 2 kocky droždia. To za občasného miešania roztápame na panvici, až kým sa mierne nepripečie. Roztavené sa opäť spojí do hutnejšej konzistencie. Následne k nemu prilejeme cca 2 dcl mlieka, obe  zložky sa krásne spoja a necháme ich prevrieť. Do zmesi rozbijeme 2 – 3 vajcia, zamiešame nech sa všetko spojí dokopy a necháme pripiecť na miernom plameni. Posypeme korením, mletou červenou paprikou a posypeme cibuľkovou vňaťou alebo pažítkou. Kto má radšej krémovitejšie konzistencie nátierok, môže si ju nahladko rozmixovať.

Komentáre

Obľúbené príspevky