Šampiňónový perkelt s tempehom a špaldovými haluškami

Konečne mi z jedného handmade eshopu dorazili nádherné misky z dreva, tak som sa rozhodla nastajlovať do nich takýto fajnový šampiňónový perkelt:

Potrebujeme:
šampiňóny, smotana na varenie, cibuľa, soľ, olej, údený tempeh, špaldová múka, vajce, voda, čierne korenie, mletá červená paprika

Postup:
Nadrobno pokrájanú cibuľu osmažíme na oleji. Keď je jemne pripečená, pridáme k nej nakrájané šampiňóny. Niekoľko minút ich restujeme, posolíme a okoreníme. Keď chytia zlatistú farbu, posypeme ich mletou červenou paprikou. Chvíľu miešame, podlejeme troškou vody a necháme dusiť. Keď sú šampiňóny udusené, zalejeme ich smotanou na varenie a v prípade potreby zahustíme múkou alebo škrobom. Necháme prevrieť a môžeme podávať s domácimi haluškami. Ja som robila halušky zo špaldovej múky, vajca, soli a vody. Všetky ingrediencie spolu zmiešame do nie príliš hustého cesta a nahádžeme do vriacej vody. Jedlo si tiež môžete obohatiť o pečený údený tempeh, ten som len jemne posolila, okorenila a opiekla na olivovom oleji.

Komentáre

Obľúbené príspevky