Náš novoročný makový koláč

Nie je ničím výnimočný, ale je výborný, voňavý, málinko zdravší a hlavne je zo srdca - pre mojich milovaných. Nech je aj váš nový rok plný lahodných, voňavých a zdravších jedál, dobrých a usmiatych ľudí, spokojnosti a lásky!


Potrebujeme:
polohrubá biela a celozrnná ražná múka, mlieko, roztopené maslo, droždie, soľ, trstinová melasa, trstinový cukor, mak, slivkový lekvár

Postup:
Z múky, kvásku, roztopeného masla, melasy, soli a trstinového cukru si zamieste kysnuté cesto. Znova neuvádzam množstvá jednotlivých ingrediencií, lebo vždy si to do misky nahádžem od oka. Aby ste boli predsa len ako-tak v obraze, cesto som robila z cca 300 – 400 gramov múky a štvrtinky droždia a masla, melasy som dala len jednu lyžicu a rovnako aj trstinového cukru. Namlela som si mak, zmiešala som ho so slivkovým lekvárom a potrela vrch rozvaľkaného cesta. Na to som podávala povykrajované hviezdičky a potrela rozšľahaným vajcom. Piekla som asi polhodinku pri 200 stupňoch.







Komentáre

Obľúbené príspevky