Bezlaktózové francúzske zemiaky

Začala som žiť bezlaktózovo. Nie preto, že chcem byť trendy, ale preto, že mi mlieko jednoducho nerobí dobre. Dnes som dostala chuť na francúzske zemiaky, no bez trošky mlieka či smotany by boli veľmi suché. Preto som si pomohla sójovým mliekom, ktoré som si pred pár dňami prvýkrát kúpila. A som veľmi spokojná, pretože ďalší môj experiment dopadol výborne.


Potrebujeme:
8 stredne veľkých zemiakov, 3 vajcia, balík sójových párkov, cibuľa, olej, soľ, čierne korenie, mletá červená paprika, 1 dcl sójového mlieka, údené tofu

opečené párky s mletou paprikou



sójové mlieko 
nastrúhané údené tofu

tofu po upečení

Postup:
Zemiaky umyjeme a celé v šupke uvaríme domäkka v slanej vode. Keď sú uvarené a vychladnuté, nakrájame ich na plátky a poukladáme do zapekacej formy. Medzitým si nakrájame cibuľu a dáme ju restovať na panvicu s olejom. Sójové párky nakrájame na kúsky a pridáme k cibuli. Keď sú jemne pripečené posypeme ich mletou červenou paprikou a posolíme. Chvíľu opekáme, aby sa nám paprika nepripiekla a potom ich vysypeme na polovicu uvarených a nakrájaných zemiakov. Na párky dáme druhú polovicu zemiakov a zalejeme to vajíčkami rozšľahanými v sójovom alebo inom mlieku. Dáme zapiecť do vyhriatej rúry. Keď sa zemiaky začnú jemne pripekať posypeme ich nastrúhaným údeným tofu a pokvapkáme olivovým olejom. K francúzskym zemiakom sa veľmi hodí varená cvikla. Ja mám ešte zásoby zo svojej úrody, preto som ju očistila a taktiež uvarila v šupke. Keď bola mäkká, nechala som ju vychladnúť. Potom som ju ošúpala a najemno nastrúhala. Pridala som trošku soli, citrónovej šťavy a pár kvapiek agáve a na záver som sa pohrala s dekorovaním. Dúfam, že to moje cviklové srdiečko tam uvidíte, je pre vás :).


Komentáre

Obľúbené príspevky