Domáci chlieb z ošatky

Niet nad vôňu domáceho chleba! Ja ho zvyknem piecť minimálne raz do týždňa. Dnes som prvýkrát vyskúšala moju novú ošatku. Trošku som sa bála, ako to dopadne, ale musím skonštatovať, že lepší chlieb som z mojich rúk ešte nejedla :).



Potrebujeme:
300 g múky, tretinka kocky droždia, lyžička cukru, pol polievkovej lyžice soli, 1 dcl oleja, 2 dcl vody, rasca, trošku čierneho korenia a kurkumy

Postup:
Najskôr si spravíme kvások. Do múky pridáme soľ, rascu a korenie, spravíme jamku a do nej vlejeme vlažnú vodu, cukor a kúsok droždia. Necháme napučať maximálne 15 minút. Potom prilejeme olej a vymiesime pekné nelepivé cesto. Ingrediencie vždy pridávam odhadom, ten pomer, ktorý som napísala je približný. Takže ak sa vám zdá cesto riedke, pokojne pridajte múku. Nech má cesto hladkú nelepivú konzistenciu. Chlebík zvyknem robievať aj z celozrnnej ražnej či špaldovej múky. Keď ho robím z ražnej múky, zvyčajne primiešam aj obyčajnú, pretože tá ražná má mierne kyslastú chuť. Dnes som mala len bielu polohrubú a trošku hladkej špaldovej. No nebojte sa pridávať rôzne múky, vločky alebo semienka. Keď je cesto dôkladne vymiesené, dáme ho vykysnúť na teplé miesto. Ja som si konečne zadovážila ošatku, po ktorej som dlho túžila, poriadne som ju posypala hrubou a hladkou múkou, aby sa mi cesto pri kysnutí neprilepilo. Keď chlieb vykysol, vyklopila som ho z ošatky na plech a dala piecť do vopred vyhriatej rúry na cca 180 stupňov. Prvýkrát som skúsila dať na spodok rúry plech naplnený vodou. Vraj to má dodať chlebíku dobrú kôrku, no myslím, že pomohol aj k jeho vláčnosti a akurátnej vlhkosti. Ak máte, použite teplovzdušné pečenie s ventilátorom, aby sa vám pekne prepekal aj spodok chlebíka.



vykysnuté cesto

 cesto po preklopení z ošatky na plech s peknou štruktúrou navrchu


upečený krásavec


chlieb po prekrojení

Komentáre

  1. Prosím vás a ako dlho ste ho nechali kysnúť v osatke????

    OdpovedaťOdstrániť
  2. A ešte jedna otazocka,ako dlho sa približne pečie ???dakujem

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky