Hubová omáčka so zemiakovými dolkami

Vraj ešte rastú huby, tak ak nemáte na pláne nič zmysluplnejšie, choďte sa poprechádzať do lesa. Asi vám nemusím hovoriť, aký je to balzam na dušu :)

Potrebujeme:
rôzne druhy húb, sójová omáčka, ryžový alebo iný ocot, škrob na zahustenie, soľ, olej, čierne korenie, červená mletá paprika, nejaká bylinka, čo máte doma – tymián, šalvia, rozmarín...

takto sa my zvyčajne tešíme na hubách s rodinou a našimi babami
Postup:
Ja som bohužiaľ nemala čerstvé huby, ale tohtoročné zmrazené. Zvolila som mix húb – plávky, kuriatka, hríby, modráky, suchohríby, jednoducho všetko, čo zbierate a máte radi. Zmes húb dodá jedlu viacero chutí. Na cibuľku dajte nakrájané huby a opekajte ich. Neskôr ich okoreňte, prihoďte nejakú bylinku, posoľte, kvapnite ryžového octu a sójovej omáčky podľa chuti a povarte domäkka. Keď sú huby mäkké, zahustite ich troškou škrobu rozpusteného vo vode. Ako prílohu som zvolila zemiakové dolky (múka, 2 varené zemiaky, vajce, pohár mlieka, štipka soli, lyžička bezfosfátového prášku do pečiva), ktoré som piekla v elektrickom dolkovači. Pri pečení som prišla na to, že sa na ňom dajú robiť aj také akoby košíčky a to tak, že do jamky nalejete ceste a po chvíli, keď sa trošku pripečie spodok, odoberiete lyžicou vrchnú časť a necháte dopiecť. Ak nemáte dolkovač, pokojne si ich opečte na panvici.

dolkovač v akcii

zmes húb

huby na cibuľke

hotová omáčka
omáčku môžte dozdobiť a dochutiť lyžicou kyslej smotany

Komentáre

Obľúbené príspevky