Celozrnný ovocný koláč s kúskami orechov a čokolády

Prichádzajú veľkonočné sviatky, tak ak sa chcete inšpirovať trošku zdravším typom koláča, skúste si upiecť tento náš obľúbený. Je to tzv. šarišský jablkový koláč, len som mu trošku upravila ingrediencie.



Potrebujeme:
3 stredne veľké jablká alebo hrušky, ½  hrnčeka nasekaných orechov, polovica tabuľky horkej čokolády, 3 vajcia, pol hrnčeka hnedého plus 1 lyžica melasy, 1 hrnček celozrnnej hladkej ražnej múky, 1 lyžička škorice, pol lyžičky sódy bikarbóny, pol hrnčeka oleja

Postup: 
Celé vajcia vyšľaháme do peny. Postupne pridávame hnedý cukor spolu s lyžicou melasy a ďalej šľaháme. Keď masa zdvojnásobí svoj objem, začneme pomaly pridávať olej. Neskôr prisypeme hladkú múku, škoricu a sódu bikarbónu. Na záver vmiešame na väčšie kúsky nasekané orechy a horkú čokoládu. Jablká alebo hrušky ošúpeme, nakrájame na kocky a vareškou vmiešame do cesta. Ak chcete mať ešte zdravšiu verziu, pridajte namiesto cukru 2 banány, prihoďte ľanové semienka, mak a ja som raz pridala aj čučoriedky, ktoré tiež koláč osviežili. Cesto vylejeme na vymastený plech alebo do tortovej formy alebo si z neho spravte mufinky a pečte pri 180 stupňoch. Navrch zvyknem dávať iba kôpku bieleho jogurt s kvapkami agáve. No tentoraz som mala aj ricottu, takže som použila aj tú, zmiešanú s jogurtom, agáve sirupom a citrónovou šťavou. A výsledný krémik bol taký dobrý, že ho naše dievky pojedli za troch. Čokoládovú polevu robím z kakaa, agáve sirupu, prípadne medu a trošky vody. Všetky suroviny mierne ohrejeme, dohladka vymiešame a pokvapkáme upečený koláč.






Komentáre

Obľúbené príspevky