Pečené cícerové guľky v zelenine

Pred pár dňami som piekla guľky podobné falafelu. Nerada by som ich nazývala falafel, keďže som ho nikdy predtým nejedla, takže ani netuším, ako by mal chutiť. Taktiež som ten môj recept trošku „poslovenštila“ a namiesto koriandru a rímskej rasce som dala koreniny a bylinky typickejšie skôr pre slovenskú kuchyňu.


Potrebujeme:
cícer, cibuľa, cesnak, soľ, ovsené vločky, celozrnná ražná múka, rozmarín, petržlen, pažítka, tymián, čierne korenie, majorán

Postup:
Suchý cícer dáme na noc namočiť do hrnca s vodou. Na druhý deň vodu vylejeme a cícer rozmixujeme na kašu. Pridáme nakrájanú ovsené vločky, cibuľu, cesnak, soľ, čierne korenie a bylinky, ktoré doma nájdeme a všetko spolu ešte raz zmixujeme. Vznikla kaša, ktorú som ešte zahustila celozrnnou ražnou múkou, aby sa zo zmesi dali tvarovať malé guľky. Tie som potom opekala na panvici, nie plnej oleja, ale skôr suchej s niekoľkými kvapkami oleja. Ako prílohu som zvolila grilovanú cuketu, paradajky, červenú papriku, listový šalát a stopkový zeler. Šalát som dochutila citrónovou šťavou, soľou a olivovým olejom.






Komentáre

Obľúbené príspevky