Zapekané gorgonzolou plnené baklažány a cukety

Asi mi dáte za pravdu, že v tomto teple človek nemá chuť ani variť. Ešteže máme k dispozícii rôzne druhy ovocia a zeleniny, ktoré už majú akú-takú chuť. Záhradkári sa tiež tešia z prvej úrody jarných druhov ovocia a zeleniny. Mňa tento rok najviac potešila rukola, keďže sme ju predým nepestovali. Je nenáročná a neporovnateľne chutnejšia ako tá kupovaná, preto odporúčam všetkým, kúpte si semiačka a zasaďte si ju. Tí, čo nemáte záhradku, dajte si ju do črepníkov, uvidíte ten chuťový rozdiel.




Potrebujeme:
baklažán, cuketa, gorgonzola, tvrdý syr, soľ, čierne korenie, rukola, šalát, paradajky, uhorky, olivový olej, balsamico


tu je naša krásavica rukola a šalátik

Postup:
Baklažán a cuketu si umyjeme a nakrájame na hrubšie plátky. Vydlabeme vnútro a dáme do formy, pokvapkáme olejom a vložíme do vyhriatej rúry predpiecť.  Vnútornú časť nakrájame nadrobno a orestujeme na panvici. Pridáme čierne korenie a gorgonzolu. Zmesou potom naplníme predpečené cukety a baklažány, posypeme tvrdým syrom a dáme zapiecť. 


Ako prílohu som zvolila zeleninový šalát z našej domácej rukoly a šalátu, pridala som nakrájané paradajky, uhorky a dochutila olivovým olejom, soľou a balsamicom. Taktiež sme prvýkrát vyskúšali quinou, ktorá sa pripravuje podobne ako ryža a má veľmi príjemnú akoby makovú chuť. Kúpite ju v predajniach so zdravou výživou, ja som ju objavila v dm-ke. Quinoua patrí medzi výživové bomby. Má vysoký obsah bielkovín a vitamínov – napr. beta-karotén, vitamín C, kyselina listová, thiamín alebo riboflavín. Taktiež ponúka nezanedbateľný zdroj minerálov, obsahuje vápnik, železo, draslík, zinok alebo horčík. 


Komentáre

Obľúbené príspevky