17. október v našej záhrade

Dnes som v záhrade pozbierala takmer poslednú tohtoročnú úrodu. Za celých 5 rokov, čo sú z nás záhradkári :) sa nám nestalo, žeby sme paradajky zbierali v októbri. Väčšinou prišiel na konci augusta nejaký kyslý dážď a všetko do niekoľkých dní zhnilo. Tento rok sa tak nestalo a my sme si pochutnávali do dnešného dňa na vlastných nehnojených a nestriekaných paradajkách. Pozbierala som aj posledné papriky,  tie už trošku poznačili prvé mrazíky.


Vytiahla som aj mrkvu. Tej nebolo veľa, ale zopár ich bolo naozaj krásnych. Konečne som vykopala aj cibule gladiol a kán, aby mi v zime nepomrzli. Nechala som si tam ešte petržlen, cviklu a mangold. Korene petržlenu sú maličké, tým sa nám tu akosi nedarí. Ale aspoň mám zdravú a voňavú vňať, ktorú často pridávam do polievok.

Všimla som si, že začína rásť mladý kôpor, rukola, koriander a kvietky aksamietnice, dokonca mám aj asi tri mladé cibuľky s vňaťou, ktoré tam boli od jari zabudnuté a teraz si zaumienili, že budú rásť. Môj bylinkový záhon je doteraz krásny. Veselo si rastie mäta, medovka, šalvia, zelerová vňať, ligurček, pažítka, oregano. Pomaličky ich začínam zbierať a sušiť, nech máme zásoby na zimu.







Komentáre

Obľúbené príspevky