Pirohy plnené maslovými zemiakmi

Už som tu mala pirohy na rôzne spôsoby. Dnes sme si s dievčatami uvarili zemiakové, tie majú najradšej. Dokonca mi moje malé pomocníčky dnes aj pomáhali :)


Potrebujeme:
múka, vajce, voda, soľ, zemiaky, maslo

Postup:
Najskôr si očistíme 3 -  4 zemiaky. Pokrájame ich a dáme variť do slanej vody. Keď sú mäkké, zlejeme z nich vodu a vložíme k nim kúsok masla. Poriadne ich popučíme a spolu s maslom dohladka vymiešame. Z múky (hrubej alebo polohrubej), vajca,  vody a štipky soli vymiesime vláčne cesto. Malo by byť skôr redšie, aby pirohy neboli po uvarení príliš tvrdé. Cesto natenko vyvaľkáme a nakrájame na štvorce. Na každý štvorec položíme trošku zemiakovej plnky a okraje zlepíme. Zlepené pirohy ukladáme na čistú utierku a medzitým si dáme variť vodu do veľkého hrnca. Keď voda vrie, vložíme do nej pirohy a varíme asi 10 minút. Potom ich scedíme, premyjeme a polejeme rozpusteným maslom.






moje pomocníčky :)



Komentáre

  1. Mňam .... výborné boli určite ... takéto jedlá mám najradšej ... už viem, čo bude zajtra k obedu ... aj keď ... bez tvojich skvelých pomocníčiek ... :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky