Sviečková omáčka s tofu a celozrnnou knedľou

Tu je krásna žltá bezmäsitá sviečková omáčka s opečeným údeným tofu a domácou celozrnnou knedľou:
Túto mrkvisko vyťahovala počas našej jesennej brigády moja sestra a žasli sme pritom od údivu, aká sa nám tento rok urodila. Vytiahli sme aj petržlen a zeler a o ďalšom recepte bolo veľmi rýchlo rozhodnuté. Odmalička som milovala sviečkovú omáčku, preto som aj z nej chcela vždy urobiť bezmäsitý variant. Ja ju už dlhé roky pripravujem takto:

Potrebujeme:
mrkva, petržlen, zeler, cibuľa, údené tofu, horčica, bobkový list, olej, čierne korenie, soľ, smotana

Postup:
Na panvicu dáme rozohriať trochu oleja a naň poukladáme nakrájané tofu. Opekáme ho z každej strany a postupne na tú istú panvicu môžeme pridať nakrájanú cibuľu. Tá vôňa, keď sa smaží údené tofu a cibuľa je úžasná.


Opečené tofu postupne vyberieme. Na panvici nám ostane len cibuľa, na ktorú dáme opekať nastrúhanú alebo nakrájanú mrkvu, petržlen a zeler. Ja ich radšej strúham, vtedy mrkva pri opekaní pustí krajšiu farbu a následne aj celá omáčka je krásne žltá, nehovoriac o oveľa výraznejšej chuti. Takže opekáme aj zeleninu a keď sa vám zdá, že už púšťa farbu a je mierne pripečená, zalejeme ju vodou, pridáme bobkový list, okoreníme, osolíme a prikryjeme pokrievkou. Necháme dusiť do zmäknutia. Keď je zelenina mäkká, vyberieme bobkový list a celú ju vymixujeme. Potom pridáme smotanu, trošku horčice a vsypeme do nej opečené kúsky tofu. Podľa potreby zahustíme a dosolíme, prípadne okyslíme pár kvapkami citrónovej šťavy. Necháme prevrieť a môžeme servírovať. Knedľu som robila tentoraz napoly celozrnnú, polku polohrubej múky som zmiešala s polkou celozrnnej. 


Komentáre

Obľúbené príspevky