Cesnačka v domácom bochníku

Pri tejto polievke som si spomenula na študentské časy, keď sme s kamošmi chodievali do jedného slovenského pubu na túto voňavú polievku. Vtedy stála pár korún a zasýtila aj na poldňa, ak človek zjedol aj bochník, v ktorom ju podávali. Ja som sa nechala inšpirovať a upiekla som domáce celozrnné bochníky a uvarila takúto cesnačku:


Potrebujeme:
cesnak, zemiaky, smotana, zemiakový škrob alebo múka, zeleninový vývar (cibuľa, kúsok papriky, mrkva, zeler, petržlen), olej

Postup:
Zamiesime si cesto na bochníky. Postup môžete použiť z receptu na vegeburger. Necháme ich vykysnúť, potrieme vodou alebo olejom a posypeme rôznymi semienkami. Medzitým dáme variť zeleninový vývar. Očistenú koreňovú zeleninu dáme variť do hrnca s vodou a keď je mäkká, odstavíme ju.
zeleninový vývar
Načistíme si cesnak, každý podľa toho, akú intenzitu chute má rád. Na rozpálený olej potom dáme pretlačený cesnak a chvíľu opekáme, opatrne, aby nezhorkol. Pridáme soľ a mleté čierne korenie, premiešame a zalejeme zeleninovým vývarom. Pridáme 2-3 zemiaky a varíme domäkka. Následne rozmixujeme a zalejeme smotanou na varenie. Ak je potrebné, môžeme zahustiť vo vode rozmiešaným zemiakovým škrobom alebo zátrepkou z múky. Ja zvyknem ešte po dovarení polievky, šupnúť do nej čerstvé pretlačené 1-2 strúčiky cesnaku, nech je voňavejšia a jej chuť precítenejšia. Keď máme upečené bochníky, rozrežeme ich, vydlabeme vnútro a môžeme dovnútra naliať polievku. Ja som ju ešte dozdobila a dochutila lyžicou olivového oleja a nasucho opekanými slnečnicovými semenami.
vykysnuté, upečené, vydlabané bochníky

Komentáre

Obľúbené príspevky