Pirohy s domácim lekvárom a makom

Základom pre chutné pirohy je spraviť dobré cesto, aby nebolo príliš husté, ale skôr akoby vo vnútri vláčne. Mne sa to dnes po dlhom čase podarilo, lebo je to niekedy hotové umenie. Najlepšie pirohy robia v našej rodine babky mojich detí. To sú tie „léta praxe“. Ja som sa dnes pokúsila spraviť ich našim hladoškám, pretože ich majú veľmi radi a obe si zapýtali dupľu, takže to bol znak, že sa podarili :).


Potrebujeme:
vajce, múka, voda, štipka soli, lekvár, mak, maslo

Postup:
Z vajca, polohrubej múky a vlažnej vody si spravíme vláčne nelepivé cesto. Vyvaľkáme ho natenko, povykrajujeme, dáme lekvár a zlepíme. Ja som použila domáci ríbezľový lekvár od mamky, výborný je aj slivkový, ale môžete použiť aj iné náplne. Napríklad manželova mama varí neskutočne dobré pirohy plnené zemiakmi, tvarohom a dusenou hlávkovou kapustou. Moja mamka zas robieva fajnové bryndzovo-zemiakové pirohy.
Keď máme pirohy zlepené, dáme ich variť približne na 10 minút do vriacej vody. Po uvarení ich zlejeme a prepláchneme vodou. Pokvapkáme ich roztopeným maslom, posypeme makom a práškovým cukrom.


Komentáre

Obľúbené príspevky