Zimný šalát

Neviem sa už dočkať jari a hlavne našej prvej jarnej zeleniny zo záhradky, nehovoriac o našich lahodných paradajkách a paprikách. Keďže mi tá supermarketová, typicky šalátová, zelenina nechutí, robím si šaláty z toho, čo je počas tejto sezóny dostupné a aj chutné.

Potrebujeme:
hlávková kapusta, mrkva, červená cibuľa, mrazená kukurica, sezam, ľan, slnečnica, čili-olivový olej, mleté čierne korenie, žerucha, pár kvapiek citróna, soľ

Postup:
Kapustu si nakrájame na jemné pásiky. Mrkvu nastrúhame, ja som použila škrabku na zemiaky. Cibuľu si nakrájame na malé kúsky. Kukuricu som použila mrazenú, keďže konzervovaná má podľa mňa úplne inú chuť. Prisypeme semienka sezamu, ľanu a slnečnice. Pokvapkáme citrónovou šťavou a čili-olivovým olejom. Ten sme si vyrobili sami. Jeden rok sa nám na záhradke urodilo veľmi veľa feferónov a čili papričiek, tak sme si ich vysušili, rozdrvili a zopár sme ich zaliali olivovým olejom. Olej tak dostane výbornú chuť a môžete si ho pridať kdekoľvek, aj na obyčajný chlieb s maslom a zeleninou.

Komentáre

Obľúbené príspevky