Kysnuté vrkoče s tromi plnkami

Koláčiky ako od babičky som napiekla. Neboli to klasické záviny, ale trošku viac som ich pozakrúcala, preplietla lekvárovú plnku makovou a druhý naplnila posekanou horkou čokoládou.
Potrebujeme:
300 g múky, 1/3 kocky droždia, 3 dcl mlieka, 1 bielok, 1,5 dcl roztopeného masla, soľ, 2 lyžice trstinového cukru, celý mak, lekvár, čokoláda
cesto rozdelíme na 2 časti
mak s trstinovým cukrom
hruškový lekvár
nasekaná horká čokoláda
zavinuté cesto
vrkoč
vykysnutý žĺtkom potretý vrkoč
upečený vrkoč
Postup:
Z droždia, mlieka a cukru si spravíme kvások. Pridáme roztopené vlažné maslo, bielok a spolu s múkou vymiesime vláčne nelepivé cesto. Rozdelíme ho na 2 kúsky a vyvaľkáme najskôr jeden, naplníme ho, čím chceme. Ja som do jedného použila na väčšie kúsky posekanú čokoládu, a do druhého som dala celý mak a mamkin domáci hruškový lekvár. Cesto spolu s plnkou zavinieme a vzájomne prepletieme. Necháme minimálne polhodinku kysnúť na teplom mieste. Vykysnutý vrkoč dáme do vyhriatej rúry a pečieme pri 180 stupňoch asi 45 minút. Priebežne naň mrknite, či vám tam nehorí :).


Komentáre

Obľúbené príspevky