Zelerová polievka

Je to možné, že som ho objavila iba minulý týždeň? Vlastne, Marek ho strčil do nákupného vozíka. A ja, priznám sa s miernou nedôverou, som nenamietala. Tá spomínaná skvelá zelenina sa vola stopkový zeler. Obsahuje vraj veľmi veľa vitamínu C, železa, vápnika a draslíka, znižuje krvný tlak a zbavuje telo toxínov. Dá sa jesť aj čerstvý aj varený. Ja som z neho spravila takú polovitariánsku polievku.

Potrebujeme:
stopkový zeler, zemiaky, olej, cibuľa

Postup:
Pár trsov stopkového zeleru nakrájame na drobné kúsky a dáme do mixéru. Vymixujeme s trochou vody na kašu. Cibuľu si nadrobno nakrájame a dáme restovať do hrnca s lyžicou oleja. Keď je zlatistá, pridáme nakrájané zemiaky, zalejeme vodou a varíme domäkka. Zemiaky potom pridáme do zelerovej kaše v mixéri a vymixujeme. Podľa potreby pridávame vodu zo zemiakov na požadovanú hustotu. Polievku môžeme servírovať. 


Zeler som chcela nechať zámerne čerstvý, nech varením nestratí všetky cenné látky. Zemiaky som pridala na zjemnenie chuti, nech mi to zjedia aj deti. Ináč tento zeler nie je chuťovo taký veľmi výrazný ako obyčajný hľuzový zeler. Takže sa ho nebojte a určite ho vyskúšajte. Ja som si ho dokonca pred dvomi týždňami prvýkrát aj zasadila, takže uvidíme, či niečo z neho bude. Zatiaľ vyzerá takto:


Komentáre

Obľúbené príspevky