Pečené plnené celozrnné maxipirohy

Už som tu kedysi dávala recept na pečené pirohy. Tentoraz som ale použila čisto celozrnnú ražnú múku a plnila som údeným syrom v kombinácii s paradajkami a vyskúšala som aj plnku z dusenej kapusty.


Potrebujeme:
Celozrnná/špaldová/ražná múka, kyslé mlieko, sóda bikarbóna, soľ, dusená kapusta, tvrdý syr, paradajky

Postup:
Z múky (ja som použila ražnú) a kyslého mlieka, štipky soli a pol lyžičky sódy bikarbóny si spravíme vláčne cesto. Na cca 2 šálky múky som použila necelé 2 dcl kyslého mlieka. Treba ho pridávať postupne podľa potreby. Cesto vypracujeme tak, aby sa z neho dali formovať okrúhle placky. Nemusíme ani používať váľok, ale stačí keď ich rukami „rozťapkáme“ na hrúbku asi pol centimetra. Naplníme, čím chceme a po krajoch popritláčame. Ja som plnila dusenou hlávkovou kapustou a ďalší variant bol údený syr s čerstvými paradajkami, ale môžete tam dať aj dusené hríby, bryndzu, zemiaky. Hotové maxipirohy dáme na olejom potretú a vyhriatu panvicu a opečieme z oboch strán. 



Komentáre

Obľúbené príspevky