Ochutnávka vegetariánskej tlačenky

Dnes tu nepridávam môj vlastný recept na tlačenku. Tentoraz som si to zjednodušila a kúpila hotový polotovar, ktorý som chcela ochutnať a podeliť sa s vami o moju skúsenosť z tohto jedla.


Pred niekoľkými dňami som si prezerala rôzne eshopy so zdravou výživou a natrafila som na jeden veľmi prehľadný eshop s názvom Bioland.sk. Disponuje dvomi kamennými predajňami v Bratislave a v Pezinku. Okrem toho prevádzkuje v Bratislave aj reštauráciu. Tú som ešte nenavštívila, ale určite sa tam raz s rodinkou vyberieme, pretože ponuka ich jedál je viac než lákavá.

Eshop má veľmi širokú ponuku všakovakých zdravých surovín. Nás zaujala tentoraz tlačenka pre vegetariánov a vegánov od českej firmy Salve Natura. Hneď ako sme ju videli, chceli sme ju s mužom vyskúšať.  Má nízku energetickú hodnotu (340kJ/100g), obsah tuku a soli je vhodná pre všetky typy redukčných diét. Výrobok prešiel tzv. zdravým údením – ide o údenie tekutým dymom, ktorý neobsahuje nebezpečné karcinogénne látky, pretože tie sú z neho odstránené počas procesu jeho vzniku.

Informácie o tomto výrobku zneli fajn, preto som bola zvedavá na samotnú chuť. V záhradke som si odtrhla mladú cibuľku, nakrájala a posypala ňou tlačenku. Pokropila vínnym octom a špecialita bola na svete. K tomu som upiekla domáci celozrnný chlieb a začali sme ochutnávať.

Tlačenka je trošku mäkšia a na začiatku sa mierne rozpadávala, no v strede sa už dala pekne krájať na kolieska. Je jemná a výborne dochutená, nemá v sebe žiadne čudné chrúmajúce neidentifikovateľné ingrediencie ako zvykne mať mäsová tlačenka. Chuť má veľmi podobnú tej mäsovej. Na Slovensku som ju zatiaľ našla len v Biolande a jej cena sa mi zdala trošku vysoká. Za 320 gramov zaplatíte cca 3,20 eur. Žeby som sa radšej pustila do vlastného vyrábania tlačenky? :)


môj celozrnný ražný chlebík posypaný slnečnicovými semienkami






Komentáre

Obľúbené príspevky