Pečené cibuľové tofu s kukuričnými haluškami a kapustou

Už týždeň sa stravujem bezlepkovo. Potrebovala som očistu, tak som sa rozhodla vylúčiť lepok. Neviem ako tomu bolo po minulé roky, ale urobila som si malý prieskum v obchodoch a zistila som, že dnes je na trhu pestrá ponuka bezlepkových výrobkov, rôznych druhov múk, cestovín, slaných pochutín aj sladkostí. Som rada, že viem variť a čo-to si upiecť, pretože keby som si mala kupovať všetky tie balené bezlepkové výrobky, vyšlo by ma to veľmi draho. Preto som zvolila lacnejšiu variantu. Pre začiatok som si nakúpila kukuričnú, pohánkovú a ryžovú múku, pufované kukuričné a ryžové cestoviny, suché kukuričné a ryžové chlebíky a zatiaľ mi to k mojej strave stačí. Predovšetkým vďaka pestrému výberu múk sa dajú vykúzliť takmer všetky múčne jedlá, ktoré som si robievala aj predtým z obyčajnej múky.


Postrebujeme:
1 šálka (3 dcl) kukuričnej polohrubej múky, ½ šálky pohánkovej múky, 3 stredne veľké zemiaky, soľ, 1 vajce, 3 šálky nasekanej hlávkovej kapusty, 1 PL trstinového cukru, čierne korenie, mletá červená paprika, údené tofu, 1 malá cibuľa, olivový olej

Postup:
Zemiaky najemno nastrúhame a zmiešame s múkou, soľou a vajcom. Cesto by malo byť hustejšie, aby sa halušky nerozpadli. Ak sa vám dá veľmi husté, pridajte trošku vlažnej vody. Halušky nahádžte do vriacej vody a varte asi 10 minút. Medzitým si nadrobno nasekajte kapustu. Ja som použila mixér, no ak máte radšej väčšie kusy, môžete ju nakrájať ručne. Na olej dajte lyžicu cukru a nechajte ho skaramelizovať, potom pridajte kapustu, a zalejte pohárom vody. Osoľte, okoreňte a varte domäkka. Keď je kapusta mäkká, posypte ju mletou červenou paprikou. Údené tofu nakrájajte na plátky. Obaľte ho najemno nakrájanou cibuľou, pokvapkajte olivový olejom a posypte soľou a čiernym korením. Takto obalené tofu v cibuli dajte na rozohriatu panvicu opekať z každej strany. Keď sú halušky a kapusta uvarené, zmiešajte ich a podávajte s upečeným tofu.


najemno rozsekaná kapusta


cesto by malo byť hustejšie





Komentáre

Obľúbené príspevky