Bezlepkové guľky plnené čerstvými marhuľami a posypané makom

Tu je inšpirácia pre tých, ktorí majú intoleranciu na lepok a laktózu, ale aj pre vegánov a všetkých tých, ktorí radi experimentujú. Ja som sa inšpirovala receptom od našej čitateľky, no trošku som si ho vylepšila, moje guľky sú úplne bezlaktózové, bezlepkové a vhodné aj pre vegánov. Skúste to, potešte svoje deti alebo samých seba, je to naozaj veľká dobrota!


Potrebujeme:
3 malé v šupke uvarené zemiaky, polovica bieleho tofu (alebo polovica téglika tvarohu), pol balíčka vanilkového cukru, 2 lyžice trstinového cukru, lyžica sójovej múky v 2 lyžiciach vody (alebo 1 vajce), 4 lyžice ryžovej múky, 4 lyžice pohánkovej múky, čerstvé marhule, mak, kokosový olej

Postup:
Tri menšie zemiaky uvaríme v šupke. Vychladnuté ich pretlačíme alebo najemno postrúhame. To isté spravíme s bielym tofu. Namiesto vajca použijeme sójovú múku rozmiešanú vo vode. Pridáme trstinový a vanilkový cukor, ryžovú a pohánkovú múku a vymiesime na kompaktné nelepivé cesto. Rukou si z neho kúsok odtrhneme a na pomúčenej doske spravíme placku s hrúbkou cca 0,5 cm. Prekrojíme na 4 časti a na každú položíme kúsok ovocia. Ja som použila čerstvé marhule, tie však bývajú po uvarení kyslasté, preto som ich ešte jemne osladila. Ovocie zabalíme do cesta a vytvarujeme úhľadnú guľku. Medzitým si dáme variť vodu, ktorú posolíme. Keď začne vrieť, nahádžeme do nej guľky a varíme cca 5 minút, nie dlho, aby sa nám guľky nezačali rozpadávať. Hotové guľky posypeme mletým makom s troškou cukru. Polejeme ich roztopeným kokosovým olejom a dozdobíme jedlým kvetom kapucínky.

PS: Je to menšia dávka, cca pre 2 osoby, ak by ste chceli robiť viac guliek, zdvojnásobte množstvo ingrediencií. 











Komentáre

Obľúbené príspevky