Vegánske pohánkové čevapčiči s paradajkovo-feniklovou omáčkou a zemiakovou knedľou

Nevedela som sa dočkať dňa, kedy mi z malého semienka vyrastie moja nová bylinka, krásna kapucínka a ozdobím jej zaujímavými listami nejaké moje jedlo. Dnes je ten deň, kedy takto skrášlila môj tanier:


Potrebujeme:
Čevapčiči: 2 hrste jačmenných krúp, 1 hrsť pohánky, 2 strúčiky obyčajného cesnaku, 1 lyžica ľanových semienok, 3 lyžice strúhanky, čierne korenie, soľ, lyžica mletej červenej papriky, lyžica vločiek nori
Omáčka: 1 cibuľa, polovica feniklu, polovica krabičky paradajkového pyré, lyžica trstinového cukru, bobkový list, nové korenie, soľ, olej
Zemiaková knedľa: 5 menších zemiakov, šálka (3 dcl) špaldovej múky  soľ

Postup:
Pohánku spolu s krúpami uvaríme v slanej vode domäkka. Ľanové semienka vegánom poslúžia namiesto vajcia. Namočíme ich na 2 – 3 hodiny do 3 lyžíc vody. Keď sú krúpy spolu s pohánkou vychladnuté, zmiešame ich s ľanovými semienkami, ktoré do zmesi prilejeme spolu s vodou, kde boli namočené. Okoreníme, dosolíme, pretlačíme cesnak a prisypeme vločky nori. Zahustíme strúhankou a čevapčiči v nej aj obalíme a dáme piecť na panvicu alebo do rúry.

Základ na omáčku tvorí cibuľa a fenikel. Tie pokrájame na kocky a dáme restovať na olej. Keď sú jemne pripečené, nasypeme k nim trstinový cukor a miešame, aby sa nám zmes nepripiekla. Potom zalejeme paradajkovým pyré, posolíme a vložíme bokový list a celé nové korenie. Varíme domäkka a potom z hrnca korenie s bobkovým listom vyberieme a dohladka rozmixujeme.

Knedle spravíme z uvarených zemiakov, ktoré sme varili v šupke. Pridáme k nim múku a posolíme. Poriadne vymiesime a vytvarujeme knedle, ktoré dáme variť alebo pariť do vody.


Na tanier dáme nakrájané knedle, rozmixovanú omáčku a čevapčiči. Jedlo som dozdobila  nádhernými listami zdravej a chutnej kapucínky.
 








Komentáre

Obľúbené príspevky