Polievka z červenej šošovice

Ak náhodou nepoznáte účinky červenej šošovice, vedzte, že táto zdravá strukovina má vysoký obsah vitamínov skupiny B, lecitínu, fosforu, horčíku, vápniku, železa a medi. Okrem jej významných zdravotných účinkov má ďalšie pozitíva: uvarí sa do 10 – 15 minút a keďže zrniečka nemajú šupku, je aj ľahko stráviteľná a nenadúva z nej. Čo sa týka ceny, tá sa pohybuje okolo 1,60 až 2 eur za 1 kg. Zaujímavé je, že najdrahšie som ich videla v reťazcoch a lepšie ceny mali v špecializovaných bio eko predajniach.


Potrebujeme:
červená šošovica, zemiaky, cibuľa, mrkva, smotana na varenie, soľ, bobkový list, šťava z citróna

Postup:
Šošovicu dáme variť do hrnca s vodou a bobkovým listom. Hneď na začiatku k nej pridáme celú ošúpanú cibuľu, mrkvu a zemiaky. Jej krásna červená farba sa varom zmení na žltú a šošovica je do pätnástich minút hotová. Nedávala som do nej žiadnu zásmažku, iba som ju trochu zjemnila smotanou, dochutila soľou a citrónovou šťavou. Zahustila som ju mixovaním s varenými zemiakmi, ktoré sa varili v šošovici. A pozor, skrášlila som ju vyrezávanými mrkvovými a zemiakovými srdiečkami! :)


takto som sa hrajkala

Komentáre

Obľúbené príspevky