Cícerový VegeGuláš

Ďalší vegegulášový variant je na svete. Priznám sa, tento recept bol len pokus, keďže som predtým nezvykla varievať vegeguláš z cíceru. Varievala som ho zvyčajne zo sójového mäsa. Niekde som postrehla i tento variant a bol mi celkom sympatický, tak som ho dnes vyskúšala. Keby som to mala porovnať, cícerový vegeguláš je o niečo rýchlejšie uvarený, chuťovo je veľmi príjemný, ale pravému gulášu sa podobá skôr vegeguláš zo sójového mäsa. Ak ale máte radi cícer, určite ho vyskúšajte.


Potrebujeme:
cícer, zemiaky, cibuľa, cesnak, mrkva, lečo alebo čerstvé paradajky s paprikami, paradajkový pretlak, čierne korenie, mletá červená paprika, majorán, rasca, olej, soľ

Postup:
Cícer si dáme namočiť do vody, najlepšie na noc. Na druhý deň ho prepláchneme a dáme variť do osolenej vody. Keď je mäkký, pridáme doňho nakrájané zemiaky, paradajky s paprikami alebo lečo. Medzitým si dáme na panvicu s olejom restovať cibuľu. Keď je jemne pripečená, najemno k nej nastrúhame mrkvu a miešame, kým nie je všetko pekne zlatisté. Nakoniec pretlačíme pár kúskov cesnaku, posolíme, okoreníme, pridáme majorán a červenú mletú papriku a celé to vylejeme do vody k cíceru a zemiakom. Ak máte radi pikantné, pridajte si tam aj kúsok čili papričky. Na záver som pridala trochu paradajkového pretlaku a nadrobno nastrúhané zemiaky na zahustenie.



Komentáre

Obľúbené príspevky