Plnená zapečená tekvica

Pomaly nastáva tekvicová sezóna, tak som neodolala a jednu si kúpila, keďže v záhradke nás tešia ešte len krásne majestátne listy. Cuketa už kvitne, dokonca má aj prvé miniplôdiky, takže onedlho určite do môjho receptára pribudne aj niečo cuketové. No a veľmi ma teší náš tohtoročný na jeseň zasadený cesnak. Má fialkový kabátik, je voňavý, tak akurát pikantný a je náš :)


Potrebujeme:

mladá tekvica, tvrdý syr, čerstvý mangold alebo špenát, olej, soľ, čierne korenie, cesnak, mletá červená paprika, paradajky, bylinky

náš krásavec cesnak
Postup:
Tekvicu prerežeme napoly, vydlabeme vnútro potrieme olejom z oboch strán a dáme pripiecť do rúry. Vydlabanú zmes nakrájame nadrobno a zmiešame s nastrúhaným syrom, nakrájaným špenátom alebo mangoldom, posolíme, okoreníme, pridáme mletú červenú papriku a pretlačený cesnak. Dochutiť to môžeme aj rôznymi bylinkami. Ja som použila čerstvú pažítku, bazalku, zelerovú a petržlenovú vňať. Zmes necháme chvíľu odstáť. Po niekoľkých minútach pustí šťavu. Priebežne sledujeme vydlabané tekvice v rúre, ak sú mierne pripečené, vyberieme ich a naplníme tak, že zmes vyžmýkame z prebytočnej vody a vložíme do tekvíc. Dáme zapiecť. Pred koncom zapekania ešte navrch naukladáme kúsky čerstvej paradajky a zapečieme.


Komentáre

  1. už sa to pečie a tá vôňa čo ide po byte je neskutočná :) a bolo velké pokušenie, tú zmes čo ide do vnútra, nezjesť skôr ako sa trochu pripečú samotné tekvice. Milujem tieto recepty :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem Ivana, som rada, že som ťa inšpirovala a dúfam, že ti chutilo :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky