Cuketovo-kalerábové placky

Naše prvé cuketky už uzreli svetlo sveta. Pre mňa je čarovné sledovať tie naše rastlinky v záhrade. Ako rastú, menia sa, mohutnejú, kvitnú, prinášajú plody a z nich potom vznikajú niektoré naše jedlá. Cukety sú vďačné rastliny, len potrebujú veľa vlahy, aspoň tu u nás na západe. Ja milujem mladé cukety, najradšej ich mám len tak jemne opečené na oleji. Alebo robím prívarky, alebo ich plním a zapekám. Včera som piekla takéto fajnové placky:


Potrebujeme:
mladá cuketa, mladý kaleráb, cesnak, ovsené vločky, ražná múka, vajce, soľ, petržlenová vňať, pažítka, kurkuma, mletá červená paprika, olej

zmes na placky

Postup:
Cuketu s kalerábom nastrúhame na strúhadle a posolíme. Necháme asi 15 minút odležať, nech pustí šťavu. Potom ju rukami vytlačíme a pridáme pretlačený cesnak, jemné ovsené vločky a vajce. Celú zmes posolíme, pridáme mletú červenú papriku, kurkumu, nakrájanú petržlenovú vňať a pažítku. Vymiešame a zahustíme ražnou múkou. Placky zvyknem robiť od oka, približne na 10 placiek som použila jednu strednú cuketu, jeden kaleráb, jeden cesnak, cca pol hrnčeka vločiek a múkou som celú zmes zahustila tak, aby nebola príliš riedka ani veľmi ubitá. Placky sme jedli so zemiakovou kašou posypanou mladou zelerovou vňaťkou.


aktuálne zo záhradky - naše cukety

Komentáre

Obľúbené príspevky