5 rokov blogujem

Čochvíľa to bude 5 rokov, kedy som zverejnila prvý recept na svojom blogu. Pred rokom som vám napísala o tom, ako raz vydáme knihu. Tohto sna som sa nevzdala, ostáva nám len nájsť si viac času a dúfam, že raz príde ten veľký deň. A tu je výber niektorých minuloročných fotografií k mojim receptom z roku 2015:


Keby som mala zrekapitulovať predchádzajúci rok, myslím, že som sa veľa nového naučila, objavila som rôzne nové ingrediencie, vyskúšala som si, aké je to byť „bezlepkáčom“ a „bezlaktózákom“, čo opäť rozšírilo moje obzory. Foodbloging nie je jednoduchý, ak sa človek snaží byť dobrým kuchárom, cukrárom, pekárom, fotografom, foodstylistom, ale aj pisateľom v jednej osobe. A ak sa snaží o to, aby tie jedlá, ktoré uvarí, boli naozaj poctivo uvarené, v domácnosti odskúšané, chutné a oku lahodiace. 

Dôležité taktiež je, aby boli zrozumiteľne napísané, s reálnymi radami a odporúčaniami od samotných tvorcov receptu. Viacerí foodblogeri si na tom dávajú záležať. Niektorí majú kvalitnejšie fotky, niektorí zaujímavejšie jedlá, iní zas lepšie píšu... Čo však majú všetci spoločné je to, že píšu pre vás  čitateľov a snažia sa vám z vlastných skúseností poradiť, ako to dané jedlo uvariť čo najlepšie. Nepublikujú vymyslené recepty s fotkami z fotobaniek (ako to vidím na niektorých webových stránkach či v časopisoch), ale dávajú si záležať na tom, čo vytvorili. 

Myslím, že už aj na Slovensku zažíva foodbloging rozmach. Vznikajúce blogy sú oveľa kvalitnejšie ako kedysi. Objavilo sa veľa kvalitných foodblogov propagujúcich zdravšie jedlá. Aj vďaka nim sa šíri osveta a ľudia začínajú byť oveľa vzdelanejší v otázkach zdravej výživy, kvalitných surovín, ale aj v samotných spôsoboch prípravy jedál. Ja sa veľmi teším, že aj ja sa aspoň trošku podieľam na formovaní lepších, kvalitnejších a zdravších stravovacích návykov.

Mojím cieľom je aj naďalej sa zdokonaľovať vo fotografovaní, písaní i tvorení. Budem sa aj ďalej snažiť inšpirovať ľudí k pozitívnej zmene, momentálne pracujem na novej webstránke, kde chcem trošku viac začať písať a tvoriť aj niečo iné ako recepty, ale o tom neskôr...

Ďakujem vám všetkým za vašu priazeň!

Natália

Komentáre

Obľúbené príspevky