Vaříme pro vegany – Martin Kintrup

Tak a môj foodblog je naplnený, je čas posunúť sa ďalej. 5 rokov, cca 160 receptov a minimálne raz toľko fotografií... Môj zámer spísať naše domáce recepty, nech moje deti vedia, čo sme doma počas nášho spoločného života varievali, sa naplnil. Rada by som vám predstavila moju novú rubriku, kde budem občas uverejňovať recenzie na knihy týkajúce sa zdravej výživy, ktoré sa mi dostanú do rúk. Občas vám tu o nejakej knihe napíšem pár postrehov a uvarím z nej jedno jedlo, ktoré ma zaujalo. Nedávno som si zadovážila jednu knihu plnú lákavých vegánskych receptov, preto by som sa rada s vami podelila o moje dojmy z nej. Kniha má názov Vaříme pro vegany, napísal ju Martin Kintrup a s dovolením majiteľa vydavateľstva Jána Vašuta som pre vás pripravila takú malú recenziu.



Vaříme pro vegany je 64-stranová kniha určená vegánom, ale aj ľuďom, ktorí hľadajú nové inšpirácie v stravovaní bez potravín živočíšneho pôvodu. Autor v nej popisuje odskúšané recepty od raňajok až po večeru a sladký dezert.

Fotky: Fotografie v knihe sú na profesionálnej úrovni, nenafotil ich sám autor, ale fotograf Wolfgang Schardt.

Foodstyling: S foodstylingom sa autor veľmi nepotrápil, no keďže sú použité suroviny v jedlách pestré, aj samotné fotky na pohľad zaujmú svojou farebnosťou. A tým, že nie je foodstyling veľmi prekombinovaný, jedlá sú podľa môjho názoru pre čitateľa lákavejšie na prípravu.

Obsah: Variabilita receptov v knihe je naozaj pestrá. Čitateľ v nej nájde recepty na rôzne druhy raňajok, šalátov, nátierok, chutných hlavných jedál a polievok. Mňa zaujali najmä sladké dezerty, vyskúšala by som každý jeden :).

Ingrediencie: Autor používa pre našinca dostupné ingrediencie. Ak by ste niečo nevedeli zohnať, zavítajte do špecializovaných predajní so zdravou výživou a tam neznámy produkt určite objavíte. Autor v receptoch používa dosť veľké množstvo ingrediencií, pravdepodobne má za cieľ, aby bolo jedlo pestré a obsahovalo čo najviac cenných látok. Mňa osobne trošku prekvapila autorova obľuba používať javorový sirup dokonca aj v slaných jedlách (aj v nátierkach), ale aj cukor napr. do pečených šošovicových guliek (akoby fašírok). Myslím, že pridávanie cukru do takýchto jedál je úplne zbytočné. Časté je aj pridávanie postrúhanej limetovej alebo citrónovej kôry a rímskej rasce do jedál. Autor pravdepodobne taktiež zohľadňuje príliš zaneprázdnených ľudí a zjednodušuje im samotnú prípravu jedla používaním konzervovaných a mrazených polotovarov. Rád používa konzervované strukoviny, v jednom recepte som videla aj mrazenú polievkovú zeleninovú zmes. Čo ale nepovažujem za veľké negatívum, pretože kuchári, ktorí majú viac času na prípravu a uznávajú čerstvosť a sezónnosť si v tomto prípade vedia poradiť a použijú skôr čerstvé suroviny.

Dizajn: Obálka má moderný dizajn, kapitoly v nej sú logicky usporiadané, čitateľa na pohľad kniha určite zaujme. Má lákavý layout, farebne zvýraznené dôležité odseky, nadpisy a podnadpisy. Novej kapitole je vždy venovaná pekná dvojstránka s fotografiou a autorovým popisom.

Cena: Kniha stojí od 4 do 6 eur.

Kto sa knihe poteší: Kto obľubuje kombináciu javorového sirupu, citrónovej kôry a rímskej rasce, si v tejto knihe určite príde na svoje. Kniha je cenovo prijateľná, je pekne spracovaná a kto má rád vegánsku kuchyňu, určite v nej nájde množstvo zaujímavých inšpirácií. Pre tých, ktorí si sledujú váhu, vyzdvihujem vypočítané množstvo kalórií na jednu porciu. Pri každom jedle máte uvedené aj množstvo bielkovín, tukov a sacharidov. Kniha je prehľadná a pútavá, zmestí sa aj do kabelky a určite ňou potešíte vegánov i vegetariánov vo svojom okolí.

Tu nájdete recept na tieto skvelé plnené tortilly z knihy Vaříme pro Vegany: http://www.vegegulas.sk/2016/03/burritos-so-seitanom.html

taká malá ochutnávka z knihy Vaříme pro vegany 


Komentáre

Obľúbené príspevky