Ako sa jar prebúdzala tu a tam...

Včera sme prišli po týždni túlačiek zo severu krajiny domov na západ a privítala nás tu krásna teplá jar. Severná, chladnejšia časť Slovenska sa len teraz začala prebúdzať. Práve tento týždeň začali spod zeme vykúkať farebné hlavičky prvých jarných kvetov.

Na prechádzkach bardejovskými lesmi a lúkami sme okrem stáda krásnych srniek videli len niekoľko jarných kvietkov - veternicu hájnu, prvosienku jarnú, pľúcnik lekársky, podbeľ liečivý. Zopár kvetov sme si nazbierali a spravili spolu s mladou žihľavou chutný čaj. Na tomto území som spoznala nový kvet, ktorý som predtým nikdy nevidela. Hneď ako sme dorazili domov, začala som na internete hľadať jeho názov. Volá sa zubačka žliazkatá a ak by ste nevedeli, takto vyzerá:
zubačka za uchom
Na Orave, kde sme sa presunuli zo šarišských končín, rástli podobné jarné kvety. Pribudol k nim akurát len šafran jarný, s ktorým sme na východe nestretli. Na západe nás už čakali rozkvitnuté a pučiace stromy, v záhradke nás potešili asi 5-centimetrové rastlinky hrachu a cibule, čochvíľa rozkvitnú tulipány, pekne sa rozrástol aj môj bylinkový záhon, kde má svoje miesto medovka, mäta, oregano, tymián, ligurček, pažítka, šalvia, levanduľa a koriander. Dnes som ešte zasadila cviklu, mrkvu, rukolu, šalát a všetko poriadne poliala. Konečne prvá pravá jarná práca v záhradke. Vy, ktorí máte záhradku, tento pocit radosti určite poznáte.:)

srny nad Mokroluhom

ide sa po žltej, smer čerešňa

kytičky podbeľu

 jarný Dolný Kubín
3. apríl v našej záhradke

Komentáre

Obľúbené príspevky