Vaříme dětem (rychle, zdravě, chutně) – Tereza Šebestíková

Dnes vám predstavím ďalšiu knihu. Keďže na mojom druhom blogu (www.kreaturky.blogspot.sk) sa snažím uverejňovať zdravšie recepty najmä pre deti, zaujímam sa aj o kuchárske knihy s receptami, ktoré sú určené práve deťom. Kniha, ktorú som si objednala z jedného knižného eshopu, má názov Vaříme dětem (rychle, zdravě, chutně) a napísala ju Tereza Šebestíková. Na prvý pohľad ma zaujala jej retro obálka...


Vaříme dětem je 64-stranová kniha určená deťom a ich rodičom. Autorka na obálke uvádza: „Deti potrebujú inú výživu ako dospelí. Strava by mala byť pestrá, vyvážená a lákavo upravená, mala by tiež obsahovať veľa ovocia a zeleniny, jedlá pre deti pripravujeme len z najkvalitnejších surovín, pretože zdravý vývoj dieťaťa závisí predovšetkým od kvalitnej stravy. V knižke nájdete okrem vhodných receptov aj ukážkový jedálniček na rôzne ročné obdobia a aby vám bolo pri varení veselšie, je plná farebných ilustrácií.“

To sú slová autorky, ktoré človeka na prvý pohľad určite zaujmú. A ak si čitateľ vopred neprelistoval túto knihu, ale si ju tak ako ja objednal z internetu, tak ostane trošičku prekvapený.

Fotky: Kniha neobsahuje fotografie jedál, ale na každej druhej strane je ilustrácia od Kláry Trnkovej. Majú taký milý retro nádych, no podľa mňa sa do tejto knihy veľmi nehodia.

Obsah: V úvode sú stručne rozpísané užitočné rady, ako by sa malo dieťatko stravovať od prvých príkrmov až do dvoch rokov. Potom sú tam rôzne praktické rady, ako pracovať s ovocím, zeleninou, bylinkami, ako a čím zahusťovať pokrmy a aké postupy využívať pri pečení. Nájdete tu veľmi stručne rozpísané recepty na raňajky, polievky, omáčky, mäsové a zeleninové jedlá, cestoviny, prílohy a múčniky.

Ingrediencie: Ak majú byť recepty určené najmä deťom, potom nerozumiem, prečo je vo väčšine receptov uvedená zápražka či zátrepka, veľa bielej múky, masla, bieleho cukru, alergény v podobe vaječných bielkov, orechov... Na str. 28 ma prekvapil recept na vajce „nahniličko“, ktoré sa varí 4 minúty a polosurové sa má spolu s chrenom a kečupom a roztopeným maslom podávať deťom? Čo ma milo prekvapilo bolo použitie kuskusu v recepte. No samotný recept som už radšej nemala čítať - uvarený kuskus sa má zmiešať s uvarenou brokolicou, konzervou tuniaka a pokrájanou paradajkou. Možno túto kombináciu niektorí obľubujete, no mne sa to nezdá príliš chutné.

Čo sa týka múčnikov určených deťom, aspoň tam som naivne očakávala nejakú nápaditosť. No recepty ako: jabĺčka v cestíčku, jabĺčka v župane, pečené jablká s tvarohom, jablká v snehu, jablká v kréme, malinová pena z bielkov, pečené hrušky s maslom a orechmi, dukátové buchtičky, ryžové nákypy a kysnuté buchty s ovocím, ma o slogane v úvode knihy (zdravo, rýchlo, chutne), veľmi nepresvedčili. Sú to také klasiky zo školských jedální, hojne využívajúce biely cukor a bielu múku a jediným pozitívom na týchto múčnikoch, je pridanie ovocia. Autorka si asi myslela, že stačí pridať do múčnika kúsok ovocia a už sa stane zdravým a vhodným pre deti...

Dizajn: Ako som vyššie spomenula, je to taká mini retro knižočka a to sa týka nielen vizuálu, ale aj obsahu.

Cena: Kniha stojí od 3 do 6 eur.

Kto sa knihe poteší: Poteší mamičky, ktoré majú rady klasickú tradičnú kuchyňu našich starých mám, závodných a školských jedální. Kto naozaj preferuje zdravú výživu a očakáva inovatívne recepty plné inšpiratívnych nápadov, nech po tejto knihe radšej nesiaha, pretože ostane veľmi sklamaný.

Na ukážku som vybrala niekoľko ilustrácií z knihy:


















Komentáre

Obľúbené príspevky