Koštovali sme vegetariánske nátierky z okolitých predajní

Všimli ste si ten nárast rastlinných nátierok v obchodoch? Mám pocit, že kauza Lunter nátierok sa výrazne podpísala pod touto zmenou k lepšiemu.
mix nátierok, ktoré sme kúpili na potulkách predajňami









Vegetariánske nátierky zažívajú boom
V bežných obchodoch dnes môžeme nájsť naozaj rozmanité množstvo nátierok na rastlinnej báze. Už pre ne nemusíte chodiť len do špecializovaných predajní so zdravou výživou či objednávať si ich z eshopov ponúkajúcich vegánske a vegetariánske produkty. Síce je tam ten výber stále oveľa pestrejší, no mňa osobne toto spestrenie ponuky veľmi potešilo. Veď len pred rokom boli v bežných obchodoch dostupné najmä známe klasiky ako francúzska, mexická, cícerová či škvarková a dnes už máme na výber z cícerových, cviklových, fazuľových i nátierok z tofu. Aj spoločnosť Hamé prišla na trh s chutnými fazuľovými nátierkami s rôznymi príchuťami. Taktiež slovenská spoločnosť Koro z Rimavskej Soboty ma milo prekvapila svojimi cícerovými nátierkami.



Tí, čo nechcú bôčikovú, pečeňovú, májku...
Teší ma zistenie, že v obchodoch to už nie je o preplnených regáloch konzerv bôčikovej, májky, pečeňovky od x firiem, ale začínajú sa zapĺňať aj chladiarenské boxy s vegetariánskymi nátierkami. Ja som sa rozhodla, že si spravím taký mini prieskum v dostupných predajniach v mojom okolí. Klasiky od Luntera sa dajú kúpiť takmer všade.  Novšie nátierky od Koro a Hamé som videla iba v predajni Tesco, v ktorom ja osobne chválim najväčšiu pestrosť či už produktov pre vegetariánov a vegánov, ale aj pre ľudí s rôznymi intoleranciami. Porovnateľný je aj Kaufland, v ktorom zvykneme nakupovať najmä rastlinné nátierky, tofu, salámy, sójové párky a špekáčiky, bezlepkové múky, rastlinné mlieka...

nie, Lunter nátierky neredizajnovali, kúpila som ich v Lidli pod ich privátnou značkou Toppo

Ako som už spomínala, pestrejšiu ponuku nachádzame v predajniach so zdravou výživou. V Senci, v blízkosti, ktorého bývame, máme na výber nakupovať v troch takýchto predajniach. To je, myslím, celkom pozitívne číslo. V mojej obľúbenej predajni so zdravou výživou mi jeho majiteľka odporučila škvarkovú nátierku s cesnakom od spoločnosti Amunak a novinky v ich predajni od spoločnosti Provita. Kúpila som si konopnú a paradajkovo-paprikovú, ktoré sú vyrobené zo slnečnicových semien. Okrem tých som chcela ešte vyskúšať Patifu nátierky, ktoré nenájdete v chladiarenských boxoch, ale voľne v regáli. Vybrala som paradajkovo-olivovú a hlivovú.

Chuť, cena a zloženie
Ceny za spomenuté nátierky sa pohybujú v rozmedzí od 90 centov a viac. Najdrahšie ma vyšli Patifu nátierky, ktoré som kúpila za 1,20 eur. Nátierky od Provita a Amnunak stáli okolo 1,10 eur. To boli nátierky zo špecializovanej predajne, preto ak sa niektorí obávate, že tam majú drahšie produkty ako v bežných obchodoch, skúste tam zájsť a uvidíte, že to nemusí byť pravda. 


škvarková s cesnakom

Nám doma najviac chutila škvarková s cesnakom (no má najviac kalórií a vysoké množstvo tuku - 510 kcal a tuk 49,3 g), slnečnicová konopná a paradajkovo-papriková, ktoré sú ale tiež kalorickejšie ako ostatné. Patifu ma svojou chuťou veľmi neoslovili, možno som mala zvoliť iné príchute. V paradajkovo-olivovej mi silno prerážala chuť sušenej bazalky, ktorú ja osobne nemusím. A hlivová s 3 percentami hlivy bola na môj vkus nevýrazná.


paradajkovo-olivová

Nátierky v bežných obchodoch kúpite poväčšine do jedného eura.  Cícerové od Koro u nás veľmi neuspeli. Sú síce zdravšie ako ostatné, majú okolo 148 -158 kcal a 4,4 – 6,1 g tuku, najmenej sacharidov a soli v porovnaní s ostatnými, no chuťovo sú málo výrazné. Možno by im pomohlo pridanie nejakých byliniek či korenín. Ale skôr si myslím, že je to zámer výrobcu a sú naozaj určené ľuďom so zdravotnými problémami.


cícerové nátierky

Lunter nátierky asi nemusím veľmi predstavovať, nie sú známe len u vegetariánov a vegánov, ale s obľubou ich nakupujú aj mnohí mäsojedáci. Ľudí si získali svojím praktickým obalom v podobe črievka, ale aj ľahko otvárateľných  konzerv. Obľúbené sú však hlavne vďaka svojej vyváženej chuti. Je ich viacero druhov a každá jedna je veľmi chutná. Kiež by bolo na Slovensku viac takýchto výrobcov produkujúcich zdravé, chutné a kvalitné výrobky.







Komentáre

Obľúbené príspevky