Pizza chlieb s bylinkami

Z knihy Pečeme pro vegany som si vybrala recept na pizza chlieb s bylinkami. Ak už máte svoje prvé jarné bylinky, určite ich použite. Ja som nerobila pikantnú verziu s feferónkou, ale namiesto nej som použila čerstvú červenú papriku. A takýto bol výsledok:



Potrebujeme:
Cesto: 250 g polohrubej múky (ja som použila špaldovú), 2 lyžičky sušeného droždia (ja som použila 1/4 kocky čerstvého), 1/2 lyžičky cukru, 1/2 lyžičky soli 

Navrch: 4 strúčiky cesnaku, 1 červená feferónka (ja som dala kúsok červenej papriky), 2 lyžice čerstvého nasekaného oregana, 2 lyžice čerstvého nasekaného rozmarínu, 4 lyžice olivového oleja

Postup:
V miske zmiešajte múku, droždie, cukor a soľ. Zalejte 150 ml vlažnej vody a vareškou vymieste hladké cesto. Misu zakryte a postavte na teplé miesto a nechajte aspoň 1 hodinu kysnúť, pokiaľ cesto nezdvojnásobí svoj objem. Asi 15 minút pred koncom kysnutia predhrejte rúru na 250 stupňov. Olúpte cesnak a nadrobno ho nakrájajte. Feferónky umyte, zbavte semienok a nakrájajte. V malej miske zmiešajte cesnak a feferónky s oreganom, rozmarínom a olejom. Cesto rozdeľte na dve polovice. Každú časť vytvarujte do placky, položte na papierom vystlaný plech. Poprepichujte vidličkou a potrite polovicou bylinkovej zmesi. Nechajte chvíľu podkysnúť a potom vložte dostredu rúry na 10 - 12 minút. Z druhej polovice cesta spravte rovnaký pizza chlieb.




zopár vybraných fotografií z knihy

Komentáre

Obľúbené príspevky