Jarná bryndzová polievka

Bryndzová polievka je jedna z najjednoduchších a najrýchlejšie pripravovaných polievok. Dnes som jej dodala aj slaninkový nádych, ale nepoužila som slaninu. Čo vám túto polievku prevonia a dochutí sa dozviete v ďalšom mojom recepte.


Na 1,5 litrový hrniec potrebujeme:
1 bryndza (120 g), 1 cibuľa, trochu oleja alebo masla, 3 väčšie zemiaky, vňať z mladej cibuľky alebo pažítka, soľ, údené tofu

Postup:
Nakrájame si cibuľu a dáme do hrnca na rozpálený olej. Opekáme dozlatista a pridáme zemiaky, ktoré tiež chvíľu opekáme a miešame. Potom do hrnca vlejeme vodu, asi centimeter nad povrch zemiakov a varíme, kým zemiaky nezmäknú. Keď sú zemiaky uvarené, rozmixujeme ich. Do hrnca s rozmixovanými zemiakmi pridáme bryndzu a necháme ju rozpustiť. Ak má niekto radšej hustejšiu polievku, dá na začiatku do polievky viac zemiakov, ak chce polievku redšiu, pridá viac vody. Polievku ozdobíme podľa vlastnej fantázie, ja som zvolila nakrájanú cibuľovú vňať, na oleji opekané údené tofu a vaječný žĺtok. 


Komentáre

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky