Voňavý chlebík od mamky


Ja viem, že týmto receptom neprinesiem nič nové, pretože receptov na domáci chlieb je všade veľmi veľa. No chcem vás len motivovať k tomu, aby ste sa nebáli a vyskúšali si ho upiecť. Stojí to zato a nie je to také zložité, ako sa zdá. A taký domáci chlebík môže byť výbornou prílohou takmer ku všetkým jedlám. 


Tu je môj postup:
Spravila som si kvások – na cca ½ kg múky som dala do 2 dcl vody s lyžicou cukru 1/3 kocky droždia, ½ lyžičky soli a 1 lyžicu cukru, trochu rasce a pridala som aj ovsené vločky a sezam. Výborná je aj tmavšia verzia - namiesto bielej múky dajte ražnú alebo špaldovú, či celozrnnú, ľan, popučené zemiaky, rôzne semiačka. Skvelú chuť chlebdodajú v mažiari nahrubo roztlčené slnečnicové semiačka. Cesto miesime varechou alebo rukou, kým sa prestane lepiť. Vytvarujeme bochník, dáme na olejom vymastený plech alebo do formy, prikryjeme utierkou a necháme kysnúť asi polhodinu. Vykysnutý chlieb dáme do stredne vyhriatej rúry a pečieme, kým nie je pekne dohneda zafarbená kôrka. Pred dopečením ešte povrch potrieme vodou, vďaka čomu sa bude chlebík pekne lesknúť.

vymiesený chlieb
chlieb počas kysnutia
vykysnutý chlieb 
chlieb v rúre
upečený a vodou potretý chlieb
hotový chlieb s maslom a pórom


Komentáre

Obľúbené príspevky