Maďarský vegeguláš s knedľou

Tak a máme tu ďalší z gulášových receptov. Maďarský VegeGuláš je chutné, rýchle a lacné jedlo. Ja som ho robila s knedľou, vtedy je príprava časovo náročnejšia. No keď nemáte dostatok času, uvarte si napríklad zemiaky, ryžu, bulgur alebo tí veľmi uponáhľaní môžu zvoliť kuskus.


Potrebujeme:
1/2 balíka sójových kociek, 1 cibuľu, 2 strúčiky cesnaku, 1 dcl paradajkového pretlaku, 1 lečo alebo čerstvá nakrájaná paradajka a paprika, čili paprička, čili omáčka, čierne korenie, mletá červená paprika, majorán

Postup:
Sójové kocky si pripravíme podľa uverejneného receptu VegeGulášu. Keď sú pripečené a okorenené, pridáme paradajkový pretlak a pomiešame. Ďalej pridáme lečo alebo zeleninu a ak máte radi pikantné, vložte tam aj čili papričku či omáčku. Necháme variť, kým sa lečo alebo zelenina nerozvarí. Potom pridáme roztlačený cesnak a majorán a dosolíme podľa chuti.

Podrobný recept na knedle si netrúfam napísať, pretože vždy ich robím od oka.  Takže odhadom, na 2 menšie knedle som použila 1/3 kocky droždia, 1 lyžicu cukru, ½ lyžice soli, cca 2 dcl vody, cca 300 g múky (dávam polohrubú aj hladkú). Do vlažnej vody s cukrom som rozdrvila droždie a nechala ho napučať. Potom som ho vyliala do múky so soľou a vymiesila husté a nelepivé cesto. Vyformovala som knedlíky a nechala nakysnúť. Po cca 15 minútach som ich dala pariť do hrnca na 20 minút. Pre ilustráciu, dopĺňam pár fotiek:

Droždie vo vode


Miesenie cesta

Vytvarované knedle

Knedle v hrnci 

Hotové knedle




Komentáre

Obľúbené príspevky