O Vegeguláši



Vegeguláš alebo guláš so sójovým mäsom je jedno z prvých vegetariánskych jedál, ktoré som začala variť. A na počesť tohto skvelého jedla som pomenovala aj tento blog, keďže to bude „guláš“ bezmäsitých receptov. Po dlhoročných skúsenostiach s varením týchto jedál som mala potrebu podeliť sa aj s inými ľuďmi podobných chutí o to, že sa dá variť bez mäsa, chutne, zdravo, rýchlo aj typické slovenské špeciality. Som matkou dvoch dievčat v predškolskom veku, ktorá sa pred piatimi rokmi takmer taký istý dlhý čas venovala redaktorskej činnosti. Pozitívny vzťah k písaniu a tvoreniu som popri deťoch nechcela zanedbať, preto som si z lásky k vareniu, písaniu, tvoreniu a neskôr aj foteniu, založila blog, kde piaty rok uverejňujem recepty určené vegetariánom, vegánom a všetkým tým, ktorí majú vzťah k zdravej výžive. Som čerstvá vegetariánka vegánka a veľká fanúšička rastlinnej stravy. Týmto smerovanim ma ovplyvnil môj muž, ktorý je vegetariánom takmer 15 rokov. Ja som sama počas života prichádzala na to, že človek nepotrebuje jesť každý deň mäso, ako na to boli v minulosti mnohé domácnosti zvyknuté. Bez mäsa si nevedeli predstaviť deň a báli sa piatkov, lebo vtedy sa poniektorí museli mäsa vzdať. Ja som chcela prostredníctvom môjho blogu ľuďom ukázať, že sa dá variť bez mäsa a nemusia to byť len sladké dukátové buchtičky či žemľovky a ryžové nákypy. My si doma varíme všetky slovenské klasiky, od segedínskeho gulášu, sviečkovej omáčky, plnenej papriky, „vepřa, knedla, zela“ až po vegetariánsky guláš. A všetko, samozrejme, bez mäsa.

Ak by ste chceli sledovať aj môj 2. blog, ktorý je určený prevažne deťom a rodičom, nech sa páči, tu je odkaz na stránku: http://kreaturky.blogspot.sk/

Natália 


Komentáre

Obľúbené príspevky